You are not logged in.

Dear visitor, welcome to Amorphophallus-Forum.de. If this is your first visit here, please read the Help. It explains in detail how this page works. To use all features of this page, you should consider registering. Please use the registration form, to register here or read more information about the registration process. If you are already registered, please login here.

1

Saturday, September 12th 2009, 8:33pm

Pinellia

Hallo!

Ich habe dieses Jahr das erste mal eine Knolle von Pinellia Tripartita mein eigen nennen können. Irgendwie ist sie in meinem Blumenmeer etwas versunken, aber als ich mich wieder mal auf die Suche nach ihr machte habe ich festgestellt das sie blüht (und das bei so einer Zwergenknolle)! :D
Hier mal meine Blüte:
[img]http://www.bildercache.de/bild/20090912-202738-722.jpg[/img][img]http://www.bildercache.de/bildercache_80x15.gif[/img] [img]http://www.bildercache.de/bild/20090912-202738-370.jpg[/img][img]http://www.bildercache.de/bildercache_80x15.gif[/img]

Gruß Rehkitz82

Mr. Titanum

Administrator

Posts: 2,451

Location: Uetze

  • Send private message

2

Monday, September 14th 2009, 10:40am

Re: Pinellia

Hallo Rehkitz,

ein hübsches Pflänzchen!
Ist sowas winterhart?

Happy growing,
Bernhard.

3

Monday, September 14th 2009, 4:34pm

Re: Pinellia

Hi Mr. Titanum!

Ich bilde mir ein schon gelesen zu haben das sie Winterhart ist. Will aber dieses Jahr noch nichts riskieren. Ist noch meine einzige. ;-)

Gruß Rehkitz82

SleipnirHH

Moderator

Posts: 318

Location: Ravsted

  • Send private message

4

Tuesday, September 15th 2009, 6:41pm

Re: Pinellia

Quoted from ""Mr. Titanum""

Ist sowas winterhart?

Happy growing,
Bernhard.

Diese Art wills im Winter absolut trocken was in unseren Breiten leider fast unmöglich ist. :nosmile:
MfG Volker

Rene

Trainee

Posts: 161

Location: Zürich

  • Send private message

5

Wednesday, September 16th 2009, 4:16pm

Re: Pinellia

Pinellia tripartita ist in unseren Breiten sehr gut winterhart und erträgt auch die Nässe im Winter problemlos.

Gruss Rene

Translate:

German  English  Danish  Spanish  Persian (Farsi)  French  Croatian  Italian  Japanese  Dutch  Polish  Russian  Swedish  Turkish 
Sie sind nicht angemeldet. | Anmelden | Registrieren | Passwort vergessen ?