You are not logged in.

Dear visitor, welcome to Amorphophallus-Forum.de. If this is your first visit here, please read the Help. It explains in detail how this page works. To use all features of this page, you should consider registering. Please use the registration form, to register here or read more information about the registration process. If you are already registered, please login here.

Mr. Titanum

Administrator

  • "Mr. Titanum" started this thread

Posts: 2,561

Location: Uetze

  • Send private message

1

Sunday, January 26th 2020, 10:15am

off topic - weiße Worsleya

Ob die wohl einen Käufer findet?

https://www.ebay.de/itm/New-rare-White-W…0EAAOSwn55eInNa

Happy bidding, Bernhard.

2

Sunday, January 26th 2020, 3:30pm

Bestimmt...manchen Liebhabern ist nichts zu teuer.

Bei Karnivoren gehen die begehrten neuen Kreuzungen regelmäßig im 4- stelligen Bereich weg. Die höchste Summe, die ich bisher mitbekommen habe, die gezahlt wurde, war über 2650 Euro...

Viele Grüße, Ralf

musa

Professional

Posts: 747

Location: Wien

  • Send private message

3

Tuesday, January 28th 2020, 12:41pm

Nicht dass ich jemals von Worsleya gehört hätte, nett sieht das Blum ja aus, aber schon happig der Preis!
Obwohl, bei Paphiopedilum Klonen kann das in Ausnahmefällen auch gut 5-stellig werden.
Michael

Mr. Titanum

Administrator

  • "Mr. Titanum" started this thread

Posts: 2,561

Location: Uetze

  • Send private message

4

Tuesday, January 28th 2020, 1:15pm

Hallo Michael,

die Normalform von Worsleya ist als blaue Amaryllis bekannt und hat blaue/bläuliche Blüten - ist viel schöner als die weiße, die halt "nur" selten ist; vermutlich eine Mutante der blauen...

Happy bidding, Bernhard.

Mr. Titanum

Administrator

  • "Mr. Titanum" started this thread

Posts: 2,561

Location: Uetze

  • Send private message

5

Sunday, February 2nd 2020, 2:57pm

1650 US$ waren wohl zu viel, aber für 650,- Anfangsbebot geht sie nun weg..... und die Auktion läuft noch 3 Tage....

https://www.ebay.de/itm/New-very-rare-Wh…0EAAOSwn55eInNa

Erstaunlich !

Happy bidding, Bernhard.

6

Sunday, February 2nd 2020, 9:46pm

Das Angebot ist schon etwas seltsam:

Quoted

You are buying the lamp that appears 6, 7, 8, 9 photo, with measurement rule .OK !!The bigger bulb, not the small one
Äh es gibt nur 7 Bilder, da kann wohl jemand nicht zählen. Und welche "bigger bulb"? Da finde ich nur die Mutterpflanze auf Bild 1. Was genau verkauft der nun?

1 user apart from you is browsing this thread:

1 guests

Translate:

German  English  Danish  Spanish  Persian (Farsi)  French  Croatian  Italian  Japanese  Dutch  Polish  Russian  Swedish  Turkish 
Sie sind nicht angemeldet. | Anmelden | Registrieren | Passwort vergessen ?